Μάθημα εθνικισμού!

Έχετε την απορία πως και γιατί διαδίδονται τόσο εύκολα οι εθνικιστικές ιδέες;
Το σχολείο ευθύνεται σε μεγάλο βαθμό όπως θα φανεί από την παρακάτω ιστορία.
Το συγκεκριμένο περιστατικό είχε συμβεί πριν από χρόνια σε δημοτικό σχολείο μιας
επαρχιακής κωμόπολης.
Ένας δάσκαλος της έκτης τάξης έφερε μαζί του στο μάθημα της ιστορίας μερικές
φωτογραφίες που είχε τραβήξει φίλος του κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού του στην Κωνσταντινούπολη. Οι περισσότερες απ’ αυτές έδειχναν την Αγία Σοφία.
Χωρίς λοιπόν να χάσει χρόνο ο δάσκαλος άρχισε και τις πέρναγε από θρανίο σε θρανίο και αφού τις είχαν δει όλοι-ες οι μαθητές-ριες ξέσπασε σε ένα εθνικιστικό-φασιστικό παραλήρημα. Αφορμή υπήρξε η ερώτηση ενός μαθητή του που απόρησε
γιατί δεν είχε πάει μαζί με το φίλο του ώστε να θαυμάσει τα μνημεία από κοντά.
Τότε του απάντησε ο δάσκαλος : « Πολύ θα το ήθελα αλλά δεν αντέχω. Τρελαίνομαι
στην ιδέα και μόνο ότι αυτά ήταν κάποτε δικά μας και τώρα ανήκουν σε άλλους.
Τι να πάω να δω; Τους βρωμότουρκους που μαγαρίζουν το σπουδαιότερο μνημείο της χριστιανοσύνης; Αυτοί οι άνθρωποι – με συγχωρείτε, ο θεός να τους κάνει ανθρώπους γιατί για ζώα, για παλιόσκυλα πρόκειται – βρομίζουν την Αγία Σοφία και
μόνο που περπατούν κι ανασαίνουν δίπλα της. Έτσι και ήμουν εκεί θα με έπιανε
αμόκ, δε θα κρατιόμουν και θα είχα καρυδώσει όποιον έβλεπα μπροστά μου. Γιατί
αυτό τους αξίζει. Είναι ο πιο απαίσιος λαός σε ολόκληρο τον κόσμο. Οι υπόλοιποι
όλο και κάτι έχουν προσφέρει αλλά οι Τούρκοι; Τι να θαυμάσουμε από δαύτους;
Τη βαρβαρότητα τους, την αμορφωσιά τους; Κάτι παραπάνω ξέρανε οι αγωνιστές του
1821 και φώναζαν » Τούρκος μη μείνει στο Μοριά, μηδέ στον κόσμο όλο «. Είχαν
απόλυτο δίκιο. Όσο υπάρχουν δε θα έχουμε ποτέ την ησυχία μας. Δε θα ησυχάσουν
ποτέ τους αν δε μας ξανακατακτήσουν. Κι εμείς τι κάνουμε; Κοιμόμαστε τον ύπνο του δικαίου και νομίζουμε ότι όλα τα προβλήματα θα λυθούν μέσω της διπλωματίας
και του διαλόγου. Κουραφέξαλα! Στρατό χρειαζόμαστε να φυλάμε τα σύνορά μας
γιατί έχουμε γίνει μπάτε σκύλοι αλέστε. Θα μας κάνουν καμιά ώρα οι Τουρκαλάδες ντου και δε θα πάρουμε χαμπάρι. Έχει γεμίσει όλη η Θράκη μουσουλμάνους και οι
Έλληνες είναι είδος υπό εξαφάνιση. Ποιος θα σταματήσει μια επικείμενη εισβολή;
Αυτοί οι προδότες; Τι τους θέλουμε και τους ανεχόμαστε μέσα στη χώρα μας; Θα
έπρεπε να έχουμε πιο αυστηρούς νόμους που να λένε » Έλα εδώ κύριε, δεν πιστεύεις
στο Χριστό; Δε μιλάς ελληνικά; Τότε τι δουλειά έχεις εδώ; Δρόμο! Η Ελλάδα ανήκει
στους Έλληνες! » Αλλά όχι, εμείς δε θέλουμε να μας αποκαλούν ρατσιστές, γι’ αυτό προτιμούμε να είμαστε πολιτισμένοι μαλάκες, Ευρωπαίοι και καλά! Έτσι και τολμήσει
κανείς να πει τα πράγματα με το όνομά τους ορμάν όλοι πάνω του σαν τις ύαινες
να τον κατασπαράξουν. Φοβάται πια κανείς να πει ότι είναι πατριώτης! Βγαίνει ο
όχλος και κραυγάζει » φασίστας «! Αν είναι δυνατόν! Πως να πάμε έτσι μπροστά σαν
χώρα; Ανάθεμα και στους κερατάδες τους πολιτικούς που μας κυβερνούν! Όλοι τους
πουλημένοι είναι. Μαριονέτες των Αμερικάνων! Αν είχαμε έναν ηγέτη της προκοπής
θα μπορούσαμε να γίνουμε υπερδύναμη όπως ήμασταν κάποτε. Θα είχαμε την Πόλη
για πρωτεύουσα του ελληνικού κράτους. Αλλά που θα πάει, κάποια στιγμή θα το
πετύχουμε κι αυτό. Πάλι με χρόνια με καιρούς, πάλι δικά μας θα ‘ναι. Έχουμε το θεό
με το μέρος μας! Και θα τελειώσουμε μια και καλή με τον εφιάλτη της Τουρκίας.
Η καλύτερη άμυνα είναι η επίθεση. Ο Μέγας Αλέξανδρος έγινε τόσο σπουδαίος
επειδή αντί να περιμένει να του επιτεθούν οι Πέρσες πήγε αυτός και τους έκανε
πρώτος επίθεση και τους ισοπέδωσε. Αυτό πρέπει να κάνουμε κι εμείς. »
Σε εκείνο το σημείο τον διέκοψε ένας μαθητής ρωτώντας τον : « Μα πως γίνεται να κάνουμε επίθεση στην Τουρκία κύριε; Είμαστε τρεις κι ο κούκος! Θα μας κάνουν με
τα κρεμμυδάκια! »
Τότε πήρε την εξής απάντηση απ’ το δάσκαλο : « Εμείς οι Έλληνες παιδί μου έχουμε
τεράστιες δυνατότητες αρκεί να πιστέψουμε στο έθνος μας. Οι Έλληνες δεν
πολεμούν μόνο με τα όπλα αλλά και με την ψυχή τους γι ‘ αυτό είναι ανίκητοι. Όταν ξεκίνησε η επανάσταση το 1821 κανένας ξένος δεν πίστευε ότι μια χούφτα
άνθρωποι θα ξεφτίλιζαν την παντοδύναμη Οθωμανική αυτοκρατορία αλλά να που έγινε τελικά! Βέβαια χρειάζεται και η σωστή προετοιμασία. Δε μπορούμε να πάμε
έτσι ξεκάρφωτα. Σε αυτό το σημείο να πω δυο λόγια στα κορίτσια. Ξέρετε πόσο
σημαντικό είναι να έχουμε πληθυσμό. Από εσάς εξαρτάται το μέλλον της πατρίδας
γιατί έχουμε καταντήσει χώρα γέρων. Άμα κάνετε από 2 παιδιά η καθεμία δεν προσφέρετε τίποτα γιατί δεν αυξάνει έτσι ο πληθυσμός. Οι σωστές πατριώτισσες
κάνουν 3,4,5 όσα μπορεί η καθεμία τελοσπάντων. Εγώ ο ίδιος είμαι πολύτεκνος.
Πρέπει να είστε προσεκτικές, μην παρασυρθείτε από τις φεμινιστικές αηδίες. Δεν
υπάρχει τίποτα πιο ιερό από την πατρίδα και τη μητρότητα. Όλες αυτές που μισούν
το θεσμό του γάμου και την οικογένεια είναι προδότριες. Θέλουν να σπείρουν τη
διχόνοια ανάμεσά μας και να αφανίσουν τη φυλή μας. Οι εχθροί μας τρίβουν τα
χέρια τους από ευχαρίστηση όταν βλέπουν ότι μειωνόμαστε γιατί έτσι θα μπορούν
να μας κάνουν ο,τι θέλουν. Και εμείς θα τους κάνουμε τη χάρη; Όσο για τους άλλους τους ξεφτιλισμένους τους αναρχικούς τι να πω; Πάνε και καίνε τη σημαία
της πατρίδας μας για μαγκιά. Δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο. Χύθηκε τόσο αίμα για
να ελευθερώσουμε την πατρίδα μας και αυτοί οι ανιστόρητοι πετάνε τους αγώνες
του έθνους μας στα σκουπίδια. Αν ο Κολοκοτρώνης ήξερε ότι θα καταντούσαμε
κάποτε έτσι σιγά μην έκανε τον κόπο να ελευθερώσει τον τόπο μας. Α ρε ξύλο που
θέλουν μερικοί μερικοί! Γονείς δεν έχουν αυτοί οι αλήτες να τους μαζέψουν; Έτσι
και μάθαινα ότι ο γιος μου συμμετέχει σε τέτοιους βανδαλισμούς ή θα καλούσα την
αστυνομία να τον μαζέψει ή θα ‘παιρνα την καραμπίνα να λύσω το πρόβλημα οριστικά. Χίλιες φορές καλύτερα να έμενα χωρίς γιο παρά να έχω στο σπίτι μου
ένα τσογλάνι! Ξέχασα να σας πω ότι έχουμε και μια νέα μόδα. Να μην πηγαίνουν
κάποιοι στο στρατό! Άκουσον άκουσον! Ο ένας το σκάει το εξωτερικό δήθεν για
σπουδές και ξεχνάει να γυρίσει πίσω, ο άλλος λαδώνει για να πάρει απαλλαγή ή και
απολυτήριο ακόμα ενώ άλλοι αρνούνται να υπηρετήσουν για λόγους συνείδησης. Που
πάει ο κόσμος! Η δικαιοσύνη πρέπει να εξαντλεί την αυστηρότητα της σε κάτι τέτοιες περιπτώσεις γιατί άμα μιμηθούν κι άλλοι το παράδειγμα αυτών των ατόμων
καήκαμε! Ποιος θα πηγαίνει μετά στο στρατό; Κανένας! Λένε ότι αγωνίζονται για την
ειρήνη αλλά εμένα δε με πείθουν. Δειλοί και τεμπέληδες μου φαίνονται περισσότερο
παρά κάτι άλλο. Σίγουρα θα είναι από εκείνα τα μαμμόθρεφτα που περιμένουν να
τους μαγειρεύουν οι μανάδες τους και να τους πλένουν τα σώβρακα. Έτσι και παν
στο στρατό θα αρρωστήσουν απ’ την πρώτη ώρα, θα πάθουν σύνδρομο στέρησης
μακριά απ’ το σπίτι και τη μαμά! »
Κάπου εδώ τέλειωσε και ο εθνικιστικός-φασιστικός μονόλογος του συγκεκριμένου
δασκάλου αφού είχε χυθεί αρκετό δηλητήριο στις ψυχές παιδιών σε ευαίσθητη
ηλικία, παιδιών που μόλις τότε σχημάτιζαν τις απόψεις τους για την κοινωνία που
ζούσαν. Η παροιμία « με όποιον δάσκαλο καθίσεις, τέτοια γράμματα θα μάθεις » βγαίνει απόλυτα σωστή ειδικά αν δεν υπάρχει δυνατότητα να ακουστεί και η διαφορετική άποψη, κάτι που είναι συνηθισμένο στον κλειστό μικρόκοσμο της επαρχίας. Μετά απ’ αυτό πως να μη γίνει κανείς φασισταριό;

Advertisements
This entry was posted in αντιφασισμός, αντιεθνικισμός, εκπαίδευση and tagged , , . Bookmark the permalink.